Quan alguna cosa es fa malbé en un pis de lloguer... qui s’ha d’encarregar de reparar-la? Cal distingir molt bé entre manteniment, avaries per mal ús o avaries per desgast habitual.
L’inquilí ha d’encarregar-se de les petites reparacions que tinguin a veure amb el manteniment de l’habitatge i que derivin d’un ús habitual. Com ara canviar una bombeta, reparar la cisterna o una aixeta que goteja.
Si es fa malbé un electrodomèstic, depèn del que hagi ocorregut. Si es tracta d’una avaria per un mal funcionament o per deteriorament per temps, el propietari serà l’encarregat de compensar el problema. Compte! Si és a causa d’un mal ús, la responsabilitat recaurà en l’inquilí.
Quant a la caldera, la revisió i manteniment de tot el sistema de calefacció s’ha de realitzar cada 2 anys per un tècnic qualificat. El propietari és l’encarregat d’assegurar-se que la inspecció es passi i serà el responsable de les despeses que se’n derivin. Recordem que la inspecció, tant de la instal·lació com de la caldera, està lligada a l’habitabilitat de l’immoble.
En tot cas, i si sorgeix algun dubte sobre aquest tema durant la vigència del contracte, a Lloguer Segur sempre estem disposats a assessorar-vos i ajudar-vos en tot allò que necessiteu.